Alakul a chili

2010. október 6.


Legalábbis remélem. Nagyon remélem. Én volnék ugye az az eszement, aki fittyet hányva a természet törvényeire, és a paprikák természetes életciklusára, nyár végén vetettem chilit. Na szép, a legtöbb kertész március környékén kezd csíráztatni, erre jövök én, és tessék. Készül a téli termés. Vannak, akik szerint nem lesz belőle semmi. Szerintem lesz, de persze alapból számítok arra, hogy nem sok, és nem is olyan erős, mint kellene, hogy legyen. Nem baj, inkább most kísérletezek, és vonom le a következtetéseket tavaszra, mint, hogy jövőre ne sikerüljön, és várnom kelljen még egy évet a próbálkozással (úgy sem fogok :))
Szóval, ugye vetettem augusztusban 7 féle paprikát, melyek nagyon szépen alakulnak. Lássuk, hogyan is állunk: 
A képen látható Numex Twilight palánták nagyon szépen fejlődnek, most éppen az ablak felé fordulnak, ezért igyekszem minden növényemet folyamatosan forgatni, hogy rendesen tudjanak nőni.
A red habanero palánták gyors fejlődésnek indultak, most egy kicsit lelassultak, bár közben történt egy átültetés is, a kis pohárból átkerültek ebbe a balkonládába. Változás van: megerősödtek, az óta a két levélből 4-6 levélke lett/ növény.
Kicsit napsütéses a kép (végre), de szerintem azért látszik a lényeg: leghátul a két Jalapeno Purple palánták láthatók, ők a legnagyobbak, a leggyorsabban fejlődő paprikáim. Nagyon bízom bennük, már beígértem egy barátomnak a Jalapeno Poppers-t :) Bal oldalon a Black Pearl palántám, ami szintén szép erős, de két csírából csak egy maradt meg, a másik elpusztult. Másik oldalon a Cayenne Purple, egyedül, magányosan...három magból csupán egy kelt ki (de az nagyon rendben van). A héten kaptam zummzummtól egy pici cserepet, benne két Cayenne Purple csírával :) úgyhogy, van remény :)
A bal oldalon, elől látható Numex Big Jim palánták igen nagy hátrányból indultak, és sok szerencsétlenségen mentek keresztül, mire ide eljutottak. Először is ugye, már írtam, hogy az elvetett három magból kettő kirepült a cserépből, úgyhogy ültettem még két magot a már meglévő palánta mellé. Ezeknek se híre, se hamva nem volt, viszont a már meglévő egy pici palánta szépen fejlődött. Ám egy napon fogta magát, és alig két óra leforgása alatt megpunnyadt, lekókadt, elszáradt, nem is tudom, mi lett vele...Mivel úgy döntöttem, hogy könyörtelen leszek, kihúztam a földből...Csak a szép, egészséges példányokat kívánom megtartani, ez a természet törvénye (persze, ez nem kegyetlenség a részemről). DE! amint ezt megtettem, észrevettem, hogy kibújt a két kis csíra, amit korábban ültettem el. Úgyhogy, most szépen fejlődnek.
És most lássuk a büszkeségemet: a két yellow habanero palánta :) Ők tescos paprikából származó magok (hasonlóképpen a pirosakhoz), és nagyon, nagyon szépen fejlődnek. Csak ezt a két palántát tartottam meg helyhiány miatt, viszont ők már szép erősek, meg is hálálták a törődést, sokkal szebben fejlődnek a piros habaneroknál is. Remélem, ez így marad akkor is, miután nemsokára átültetem őket.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése