Segítség, tetvek!!!!!

2010. október 7.


Na szép, rájöttem végre, mitől fonnyadt el szép lassan a Jalapeno Purple palántám alsó két levele...sejtettem, hogy nem csak úgy, kedvtelésből. Már korábban is nézegettem, de csak olyan kis fehér foltokat láttam a leveleken, mintha kezdene elöregedni a növény...De ma reggel már a többi levélen, sőt, más paprikákon is láttam hasonló leveleket, így beélesítettem a szemüvegemet, és jó közelről megvizsgáltam őket. És akkor megláttam, ott voltak a kis piszokok. Pici, fehér, néhány kis fekete pötty. Oké, gondoltam nem pánikolok, csak nem hagyom, hogy meghiúsítsa az első kísérletemet néhány kis dög. Felröppentem a netre, lestem a praktikákat, gondoltam, nem nyúlok egyből a vegyszerhez, megpróbálkozom valami kímélőbbel. Végül a dohányfőzet mellett döntöttem. 50 gramm dohányt két liter vízben kell megfőzni, főzetet lehűteni, majd spriccnivel a növényt és a földet megszórni. No, én kisebb adagban gondolkodtam, így 2 gramm dohányt főztem meg 3 dl vízben. Kísérletképpen először csak a Jalapeno-kat fújtam le, ők a leginkább fertőzöttek. Most várok. Ha túlélik, holnap lekezelem a többi növényt is, beleértve a fűszernövényeket is.
Nagy drukk, nem szeretném, ha elpusztulnának a kis palántáim, már úgy várom, hogy tovább nőjenek. És még vár rájuk egy átültetés is a napokban...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése