Félidős számvetés

2011. augusztus 7.


Nem is tudom, mit mondjak eddig az idei nyárról. Persze, szigorúan mezőgazdasági szempontból. Azt hittük tavaly, hogy annál rosszabb már nem lehet...nem lett igazunk :) Na, nem tragédia, csak kissé lassabban történnek a dolgok. Legalábbis itt nálam, a keleti fekvésű erkélyemen. Ez ugye magában hordozza azt a tényt, hogy lassabban fejlődnek a növények, lassabban érik be a termés, mintha a túloldalon lenne a növény-nevelde. De úgy gondolom, pánikra semmi ok, van még idő, és az eddigiek alapján megállapítottam, hogy nem napsütéses időben is bepirosodik a paprika, és csípős is lesz a chili. Sajnos most nincs fényképező gépem, így nem tudok feltenni új képeket az eddigi termésről, pedig akadt azért jócskán: eddig közel 10-12 habanero-t szüreteltem, közel 20-30 numex twilight-ot, illetve ettem már a saját balkon paradicsomomból is, még ha nem is túl sokat. De még csak most jön a java, a terméseim csak úgy lesik tömegesen, hogy mikor is érhetnek be (felőlem bármikor :D). Rengeteg termés van a filius blue paprikán (mindenkinek ajánlom, aki sok termést szeretne, tele van paprikával, akárcsak a numex), folyamatosan szüretelem a habanero-t, tömegesen jelentkeztek a termések a szegedi csípősön, naponta jelenik meg egy újabb jalapeno, a fütyipaprikáról, black pearl-ről, serrano-ról már nem is beszélve. Megmondom őszintén, kicsit én is "oka" vagyok annak, hogy sok növényem még csak most kezd bimbózni: nem hagytam, hogy a túlságosan kicsi növényeim kineveljenek egy-két paprikát. A purple jalapeno-t nagyon korán hagytam termőre fordulni, meg is lett az eredménye: nekiállt kinevelni 4 db paprikát, és ezzel együtt ledobott vagy 25 bimbót...bezzeg most, amikor már elég nagy a növény: van rajta vagy harminc bimbó, amiből minden nap legalább egy beköt...Szóval inkább a kivárásra játszottam, és úgy tűnik, meg is lesz az eredménye: rengeteg termésem lesz! :D Ehhez persze hozzájárul az is, hogy egy kedves kolléga adott egy-két tanácsot a tápoldatozást illetően, így drasztikusan megemeltem a tápoldat mennyiségét (hogy őszinte legyek, az összes növény esetében), és meg is lett az eredménye. 
Személy szerint továbbra is drukkolok a növényeimnek, még csak mostanában lesz termés a naga morichon, a red savinán, a bhut jolokián, az ökörszív paradicsomon, a kaliforniai paprikákon és így tovább :)
Update: a fűszernövényeknek annyi, a takácsatka kolónia bevégezte a feladatát, szerencsére sikerült minimálisra szorítanom jelenlétüket macerás módszeremmel (kézi pusztítás), de sajnos nem nullára, így folyamatos harcban állok ezekkel a dögökkel...(ennek köszönhetően valószínűleg idén a teleltetés elmarad)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése