Érik a...paprika :D

2011. június 12.


Rég jártam már erre, de ez persze nem azt jelenti, hogy ne szorgoskodtam volna az erkélyen, meg amúgy a növények világában. Nagyon sok a dolgom viszont, ezért nem volt időm írni ide. Illetve volt még egy ok: szerettem volna rendbe tenni az erkélyt, és vártam, hogy végre minden a helyére kerüljön. Ez még nem teljesen sikerült, de már csak kb. 10%-ban van szükség rendezgetésre: kell még néhány cserép, néhány liter föld, egy-két balkonláda és akasztó hozzájuk stb.
Sokféle chilit tartottam meg a kezdetben ültetettek közül, íme a lista (a teljesség igénye nélkül): tabasco, serrano, purple serrano, jalapeno early, jalapeno tam, jalapeno purple, habanero (red, peach, chocolate, pink, yellow), szegedi csípős, kosszarvú, peter's pepper, numex twilight, black pearl, naga morich, bhut jolokia, bhut jolokia chocolate, black scorpion tongue, filius blue, georgia flame, aji panca, numex big jim. Azt hiszem, semmit nem hagytam ki (édes paprika: kápia, piros, sárga, narancs, lila kaliforniai)
Ezen kívül ugye ott van még a paradicsom hadtest is: green zebra, lucullus, san marzano, szőlőparadicsom, balkonpari (sárga, piros, narancs).
További különlegességek is képviseltetik magukat, úgy, mint wonderberry, tomatillo, és még málna bokrot is vettem, a mángold mellett szépen nő :D 
Fűszernövényekből elképzelhetetlen mennyiséget vetettem, végre már szépen növekednek, bár a koriandert újra kellett ültetnem, valami hülye bogár megtámadta (szerintem takácsatka), és szép lassan kiszívogatta a nedveit. A kelet-indiai citromfű miatt nagyon izgulok, remélem, sikeres lesz a termesztése :D
Amúgy minden reggel azzal kezdek, hogy kimegyek a teraszra, fogom a kis fülpucolókat, és beporzom a habanero, a numex és a jalapeno purple virágokat, amelyekből egyre több és több van :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése