Nagy tavaszi kertészet mustra II.

Az elmúlt két nap részben ismét a kertészkedésről szólt, és holnap is ez a tevékenység kapja a főszerepet a piaci barangolás mellett természetesen :) Megkezdtem a balkon idei kialakítását, új szerzeményekbe történő ültetést. Ami történt dióhéjban:
- szétültettem a színes mángoldokat két balkonládába, hogy jobban fejlődjenek, terveim szerint egész nyáron lesz friss mángoldom :) Kíváncsi vagyok, milyen tervei vannak a mángoldoknak :D Mert ugye az lesz a mindent eldöntő tényező. Erőlködhetek én akárhogy, ha a kis növénykék beintenek
- jópofa kis edényekbe került három tő szamóca. Ebből a termésmennyiségből ugyan lekvár vagy durva mennyiségű szamócás süti ugyan nem lesz, de egy balkonkertésznek ne is nagyon legyenek ilyen merész álmai. Maradjunk a realitás talaján: lesz jó néhány szem friss, bio, saját termesztésű gyümölcsöm. Ugye-ugye? Nem is hangzik rosszul. Szamócát termeszteni egyébként nem is nagy kunszt, nem is helyigényes, és a palánták sem drágák (magról nevelni nem érdemes, sziszifuszi munka, nekem tavaly nem sok eredményt hozott a projekt)

Ezen kívül elvetettem jó néhány fűszernövény magját, és a nemrég vásárolt margarétát is elhelyeztük egy fémkalitkában (micsoda dekor, te jó ég :) nagyon jól néz ki). Holnap folyt. köv, remélem jobb idő lesz, ma azért fáztam, végül a hűvös idő véget is vetett a lendületemnek. 
Ez tehát az "ami eddig történt" része a legújabb epizódnak, most folytatódjon a beígért kertészet-értékelés, kizárólag szubjektív, saját nézőpontból. 

Tegnap folytattam tehát nagy tavaszi beszerző körutam. Az elhivatott, lelkes balkonkertészt onnan lehet megismerni,hogy ilyentájt egyre gyakrabban bukkan fel kertészetek környékén, olyan hiper-szupermarketekben, ahol csalhatatlan szimata szerint kertészkedéssel kapcsolatos dolgokat is lehet kapni szezonális jelleggel, és az igazán lelkesek még a kiállításokon is megjelennek. További ismertetőjelünk (illetve jelük, mert én tuti nem vagyok ilyen :D áááá, dehogy), hogy megszállottan nézegetjük mások kertjét, balkonját, a parkot, a házak előtti kiskerteket (stb.), és elemezzük a látottakat, kizárólag kertészeti szempontból. Olykor-olykor elhagyja egy sóhaj is az ajkunkat, ez kizárólag az irigység jele a kerttel rendelkezőkkel szemben :) Ó, igen, el ne felejtsem, van még valami, ami speciel rám nagyon igaz: a hiper-szuperek által árult chili paprikák előtt álldogálva büszkén húzom ki magam, majd egy lesajnáló pillantás keretében tovább sétálok, hiszen eszembe jut, hogy nnnaaa, ez az, ezt jól csináltam, nekem van SK termesztésű paprikám, méghozzá igen erős/jófajta/szuper/különleges és még sorolhatnám :) 
És valójában- szerintem- ez a balkonkertészkedés lényege: a saját termés felett érzett büszkeség és elégedettség öröme. Mert igenis lehet ilyen körülmények között, ilyen kis helyen is haszonnövényeket termeszteni. 
De elkanyarodtam a témától nagyon. Szóval kertészet. Illetve ez most kivételesen az IKEA volt (na igen, mint írtam, mindig kiszimatolom, hol lehet kertészeti cuccokra költeni). Nem kell nagy csodára számítani, mindenki ismeri a svéd áruház koncepcióját: mindenből egy kicsi, minden, ami lakberendezés. Pozitív csalódás volt számomra, leginkább az árfekvés tekintetében. Ugye azért ez is mérvadó, hiszen az ember fia/lánya (igény szerint behelyettesítendő) nagy mennyiségű pénzt el tud herdálni hobbijára (hát még az, akinek több is van ezekből. Jelen). 
Van itt minden, mint karácsonykor, de tényleg. Kis kaspó, nagy kaspó, óriás kaspó. Kis cserép, nagy cserép, óriás cserép. Kommersz cserepet ne itt keress, ez nem az a hely, itt minden a designról szól, még jó. Ez a célja ugyebár. Ami nekem különösen tetszett az a színes, óriási méretű (és meglehetősen kedvező áru) műanyag kaspószerűség. Kár, hogy egy darab rögtön lestoppolná az egyik felét az erkélynek. Pedig az egyik paprika tuti élvezné :D Na, de ez itt nem luxusszálló kérem szépen a növényeknek, inkább amolyan erdei tábor jellege van a dolognak: mindenkinek meg van a maga helye, és addig maradhatnak, amíg a szezon tart. Itten kérem szigorú szabályok uralkodnak. 
Menjünk tovább! A fém, színes és fém színű vödrök is jó dekorációs elemnek bizonyultak, de nekem most passzolnom kellett sajnos. Egyelőre, teszem hozzá halkan :) Ami nagyon megéri by the way: kókuszrost. Tavaly már áradoztam róla egy karikát, most is osztom a saját véleményemet, azzal a különbséggel, hogy idén nem magában, hanem földdel keverve fogom használni azzal a céllal, hogy lazítsam a talajszerkezetet, ahol szükséges. Na már most, az IKEA nevezetű lelőhelyen három téglát adnak nem egészen egy gurigáért, ami ha tavaly is így lett volna, nem döntöm romba a családi költségvetést a téglánként 6 kiló elköltésével. Ezt nem anyagiaskodásnak szánom egyébként, pusztán levonom a konzekvenciát: van, ahol többet is kaphattam volna a pénzemért. Ami azért nem mindegy, ha belegondoltok, mennyi virágföldre, tőzegre, kókuszrostra (stb.) van szüksége egy balkonkertésznek a boldoguláshoz. 
Tehát ezért még biztos vissza fogok térni a svédekhez (meg azért is, mert szeretek oda járni, na). Röviden kb. így összegezhetném a lényeget az ottani kertészeti részleggel kapcsolatban. Persze van itt is locsolókanna mindenféle változatban, meg cserepes műnövények (na ettől a hajam égnek áll, aztán ki is hullik szálanként. Ez most komoly? Cserepes MŰnövény? Könyörgöm, legalább egy kaktusszal próbálkozzunk már meg. Vagy ültessünk fűszernövényt, az tényleg pofon egyszerű). Kislapát, nagylapát és társai itt nincsenek, kerti bútor, lámpás, és egyéb kiegészítők viszont dögivel. Evvan, szét kell nézni, csemegézni a kínálatból, és nem mindent egy helyen megvenni, mert aztán tuti látunk valamit, valahol máshol, valami sokkal jobb áron, amitől biztos agyvérzést fogunk majd kapni :) 
Összegezve tehát: IKEA szerintem = kókuszrost jó áron, kaspók (ha valakinek igénye van rá. Nekem néha van. Nőből vagyok, nem nagy kunszt), haspók, székpárnák (nem a fingós, dilibolt féle változatra gondolok). Részemről ennyi, mást itt balkonra nem nagyon vennék. Bár azért az ülőalkalmatosságokat még megnézem, mert a pihenő sarok kialakítása még várat magára. 

Holnap folyt.köv, ellátogatok a Tesco-ba (ne kérdezd, miért, magam sem tudom. Még), és további ültetési projektek fognak lezajlani. Éljen a tavasz, és persze az elültetett növények is éljenek soká! :) 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése