Új év, új bejegyzés

2011. január 3.


Itt az új év, 2011 reményekkel teli a növénytermesztők számára. Legalábbis, ha abból indulok ki, hogy a tavalyi év nem kedvezett túlzottan nekik. Na, de majd idén! Legalábbis, remélem, hogy sok sikerrel jár az első igazi évem a chili termesztés terén. Ami azt illeti, télen igen sok magot cserélgettem, vásároltam, így már kibővült a gyűjteményem, paradicsommagokból például már lassan annyi féle van, mint chiliből (kb. 30-30 féle). Hiába, szeretem a különlegességeket :) A tervek szerint paradicsom és fűszernövény ültetés is lesz (ez utóbbi elengedhetetlen), és szert tettem néhány szép virág magjára is, a fekete tulipán hagymákat már jó egy hónapja elültettem egy nagy cserépbe, mentek is az erkélyre. A hat hagymát rétegesen ültettem el, így három-három külön-külön fog kinyílni, vagyis tovább élvezhetem a szépségüket.
A bent nevelt chilik köszönik, jól vannak, a mesterséges fény megtette a hatását, az egyik chili-katasztrófa túlélő (numex twilight, vagy black pearl- még nem tiszta) toronymagasan vezet, a habanero palánták azért erősen le vannak maradva tőle, pedig már augusztus végén lettek ültetve. De élnek, és növekednek is, úgyhogy nagy gond nem lehet. A november végén ültetett magokkal vegyes tapasztalataim vannak. A bih jolokia egyszerűen nem csírázott ki, az aji amarilloból egy mag kelt ki, a palánta nagyon hamar elhalt, a mesterséges fény ellenére is. Így járt a rocoto orange is, egy palánta volt, abból sem lett semmi. A tiny tim törpe koktélpari jól indított, két palánta lett, az egyiknek tegnap elvékonyodott a szára, kiszedtem, ne hátráltassa a másikat, aki köszöni, jól van. A jalapeno purple nagyon szépen nő, már ledobta a két sziklevelét. Ők is ketten voltak, az egyik eldőlt, szintén kipurgáltam, az óta a másik erőre kapott. Hiába, no, könyörtelen vagyok :) Ezen kívül ültettem még egy narancs színű paradicsomot is, abból csak egy kelt ki, ő viszont él és virul, van esély rá, hogy lesz belőle valami, a red savinában azonban nem vagyok biztos, egy palántám van, és az is, mintha megállt volna a növésben. Tápoldatot heti egyszer kapnak, fényt naponta 8-10 órán át, és jó meleg van (panel). Hát, így állunk most, remélem, azért lassan már valami eredményt is láthatok, legalább bimbókat, vagy valamit :) 
Az biztos, hogy az új vetésnél fogok venni palántadőlés ellen valamit (tippeket várok), mert sok palántám veszett oda már, és ez elszomorít. Ezen kívül szerintem a bordói lével is meg fogok próbálkozni, szóval, tapasztalatokat és ötleteket várok minden kedves hozzáértő chilistától!
Hamarosan jövök egy új posttal, nálam ugyanis kb. 1, max. 2 héten belül földbe kerül az idei vetés :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése