Folyt köv mesterséges fénnyel

2010. november 22.


Az nem lehet, hogy feladjam. Erre jutottam ma, kevéssel az előző post után. Úgyhogy délután rádumáltam életem párját, hogy ugyan, kísérjen már el a közeli villanyász boltba, mert nekem fogalmam sincs az egészről :) Gyorsan körbenéztem a chili fórumon, meg a gazlapon, hogy ki mit használ, összeírtam, majd a kis cetlivel elindultunk fényforrásért. Végül Osram Fluora lett (hihetetlen, hogy már külön növények számára is készítenek fénycsövet), cakli-pakli, kapcsolóval, tokkal vonóval együtt 5000 forint volt, pasi össze is szerelte, már csak be kellett dugni a konnektorba. Éljen, éljen! Még a felszereléssel sem bíbelődtünk, két fa dobozt egymásra tettünk, oldalra fordítottuk, és köré pakoltam a megmaradt palántákat. Az óta sejtelmes lilás fény szűrődik ki a konyhából. Ja, és 18 W a fogyasztása, ami nem is sok, úgyhogy duplán is hurrá :)
Na, persze, nem hagyhattam annyiban a dolgot, ültetnem is kellett. Már csak azért is, mivel a héten jöttek meg a friss rendelések Angliából, úgyhogy potyogtattam pár magot a cserépbe: Red Savina, Aji Amarillo, Orange Rocoto, Jalapeno Purple, Bih Jolokia. Remélem, a meglévő palántáknak is jót tesz a fény (már miért ne), és talán nem kell jövő nyárig várnom, hogy saját termést ehessek. A biztonság kedvéért azért rendeltem szárított Bhut Jolokia paprikát (10g), és van még a mélyhűtőben Jalapeno és Habanero is (hát igen, le szoktam fagyasztani, amit hirtelen nem fogyasztunk el. Szerintem működik)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése