Ültetés, átültetés

2010. augusztus 10.


A mai nap egy részét arra szántam, hogy átültessek néhány növényt, illetve elvessek pár magot.
A chilikkel kezdtem, a magokat tegnap vásároltam. Tudom, hogy már kissé késő van a paprika termesztés megkezdéséhez, de nem bírtam várni jövő tavaszig :D Így hát, úgy gondoltam, lesz, ami lesz alapon, elvetek minden fajtából 3-4 magot, csak úgy, próbaképpen. Hátha. Ha nem, akkor még mindig maradt 6-7 magom mindegyik fajtából jövő tavaszra (plusz, még amivel addig bővül a repertoár). Az alábbi fajtákat ültettem el: 
Black Pearl, Numex Big Jim, Numex Twilight, Jalapeno Purple, Cayenne Purple
Van köztük tehát csípősebb, és kevésbé csípős is. A héten elvileg még kapok valamilyen lila színű chili magot, abból is ültetek majd, már csak azért is, hogy beazonosíthassam, a tulajdonosa ugyanis nem tudja megmondani, milyen fajtával állunk szemben :D
Ilyen csinos kis cserepekbe kerültek a magok. A csíráztatást most a jó idő miatt kint az erkélyen végzem, van vagy 30 fok árnyékban...A föld, amibe kerültek egyébként fűszernövényeknek gyártott föld, illetve sima föld keveréke, remélem, zökkenőmentesen ki fognak kelni...Majd meglátjuk. Azért a meleg ellenére lefóliáztam a cserepeket, hogy legyen elég pára, nekem meg legyen elég chilim :D
Az ámokfutásomat a fűszernövények macerálásával folytattam :D A mai napon ültettem piros lombú bazsalikomot, snidlinget, citrom illatú bazsalikomot és zsályát. A ruccola most kimaradt, azt inkább egyelőre csere magnak szánom. Az újraültetés oka egyébként az egyhetes horvátországi nyaralásunk, ugyanis nem volt, aki öntözze a márciusban vetett növénykéket, így sajnos azok elpusztultak (kivétel a kis cserjét és a margarétát, de azok ugye nem fűszernövények...). Kb. egy hete vetettem petrezselymet, majorannát és olasz bazsalikomot, azok szépen fejlődnek. A bazsalikomok enyhén szólva is sűrűn lettek ültetve, rájuk majd vár egy szétültetés (mert rosszak voltak :D)
Átültetésre került az oregano, a rozmaring, az aloe vera és a koriander, már jócskán kinőtték az előző cserepüket. Ezeket egyébként mind spéci fűszernövény földbe ültettem (kivétel a Verát, ő kaktuszföldbe került), reményeim szerint majd meghálálják :D
A végén ez a látvány fogadott, számomra igazán szívet melengető :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése